Andráskereszt

Andráskereszt

Nyomorúságban is győzelem Krisztussal!

2016. december 30. - Halasi András

Jézus Krisztus mondja: A világon nyomorúságotok van, de bízzatok: én legyőztem a világot.
(Jn 16,33b)

Minden ember, köztük te és én egyaránt hajlamosak vagyunk arra, hogy panaszra nyissuk a szánkat. Rossza a munka, rossz az időjárás, rosszak a körülményeink, rosszak az emberek körülöttünk, rosszul mennek a dolgaink. Ismerős érzések. De a sok panasz áradat között hiszem, hogy megszólalhat Jézus Krisztus hangja: ne ezekre figyelj, hanem rám. Pontosabban úgy figyelj az életedre, hogy mindenek előtt engem nézel, rajtam tartod a szemedet, és akkor teljesen máshogy fogod látni a világot.

A világot, amely egy keresztyén ember számára sem tökéletes és gond nélküli. Persze, ezt senki sem ígérte. Azt viszont maga Jézus ígérte, hogy velünk, veled és velem van a világ végezetéig, és Ő már legyőzte mindazt a rosszat, amely körbe vesz minket. Minden előtt legyőzte minden nyomorúság forrását: a bűnt. A bűnt, amely megrontja az Istennel való kapcsolatot és amely megrontja a másik emberrel való kapcsolatot. Ott, a Golgota keresztfáján, amely Betlehem jászlából nőtt ki, legyőzte a bűnt egyszer, s mindenkorra. Ezt a győzelmet kínálja neked és nekem életünk mindennapján, s arra hív, hogy ennek fényében éljünk bátran a bűnbocsánat ajándékával. Legyen ott minden napunk imádságában az őszinte bűnbánat és az őszinte bizalom, hogy bár elbukunk, de Benne és Általa mégis van győzelem, és Ő ad erőt a kitartáshoz, egy vele élt élethez.

Olyan élethez, amelyben a világban átélt nyomorúságaink hiszem, hogy más színben tűnnek fel. Nem a panasz lesz a fontos, hanem a reménység. Nem a szenvedés mélysége, hanem az abból kivezető út. Nem a belesüppedés, hanem a megoldás keresése. Nem a másik méregetése, hogy neki mért nehezebb, vagy könnyebb, hanem a másikért való imádkozás. Nem a folytonos ostorozás, hanem a hálaadás. Mindez nem a magunk erejéből, hanem annak a kegyelméből, aki ezt mondja: A világon nyomorúságotok van, de bízzatok: én legyőztem a világot.

A bejegyzés trackback címe:

https://andraskereszt.blog.hu/api/trackback/id/tr6312084723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása